Fájdalom a csípőn a séta kezdetén

A csonttörés meddig fáj?

A fájdalom leggyakoribb oka lehet a porckopás, amely már a 35 és 50 év közöttiek egynegyedét érinti — derült ki a Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társaságának es felméréséből. Tavasz kezdetén felkészülünk a kertészkedésre: letakarítjuk a kerti utakat, elővesszük és megtisztítjuk a kerti szerszámokat.

Majd nagy elánnal nekilátunk a munkálatoknak: felássuk az ágyásokat, meglazítjuk a talajt, kiszórjuk a komposztot, megtrágyázzuk a földet, megpermetezzük a gyümölcsfákat, formára metsszük a bokrokat, sövényeket.

kenőcs a csípőízület artrózisának kezelésére

Kapálunk, gereblyézünk, sokat hajlongunk. Ha már szépen kizöldült a kert, elkezdjük a gyomlálást, kiültetjük a virághagymákat, elvetjük a magokat.

Térdfájdalom a séta kezdetén

Közben rengeteget térdelünk, hajolunk, görnyedünk, sokat vagyunk egyhelyben. Másnap pedig az izomláztól, megerőltetéstől alig bírunk megmozdulni. Hirdetés A kerti munkákból adódó panaszok hátterében leggyakrabban izomhúzódás, izomgörcs, a csigolyaközti fájdalom a csípőn a séta kezdetén elváltozása valamint a kisízületek a gerincben a csigolyákat összekötő ízületek kopása állhat.

Az izomhúzódást az izmok tartós statikus terhelése eredményezi. A problémát leggyakrabban túlerőltetés, gyakori helytelen emelési technika illetve egy rossz mozdulat váltja ki.

A csonttörés meddig fáj?

Mindezek következtében az ideggyökre nyomó hatás is kialakulhat, amely a csípőbe, fartájékra, combba kisugárzó fájdalmat okozhat.

Húzódás bármely izomnál felléphet, ám kertészkedés közben fájdalom a csípőn a séta kezdetén a deréktáji terület érintett. A szinte népbetegségnek számító porckopás okairól, megelőzésének és kezelésének lehetőségeiről dr. Dobos Márta, az Oxygen Medical holisztikus szemléletű ortopéd orvosa beszélt.

fiatalkori térd artritisz

A fájdalom az enyhétől a kínzóig terjedhet, gyakran izommerevséggel, mozgásbeszűküléssel jár. A kertészkedés során a derékfájdalom kialakulásában gyakori okként szerepel a hideg hatás, a deréktáji izomzat megfázása, amelynek elkerülésére réteges, derekat védő öltözködés ajánlott.

Csípőízületi fájdalom visszatéréssel.

A fájdalom gyakori oka: porckopás A degenaratív ízületi elváltozás, vagy egyszerűbben a porckopás az egyik leggyakoribb ízületi betegség, ráadásul viszonylag fiatal korban elkezdődik. Oka az ízületeket párnázó kemény, de rugalmas szövet, a porc kopása: ilyenkor a sérült porcfelület dörzsölődik, gyulladás jöhet létre, ami fájdalmat, merevséget és mozgási nehézségeket okoz.

közös előkészítő tabletták

A porckopás egy idő után vissza ugyan nem fordítható, de lassítható, késleltethető folyamat. A fájdalomcsillapítás nem elég!

gyógynövények térd ízületi gyulladásokra

Bármennyire is erőltettük meg magunkat kertészkedés közben, a folyamatos fájdalomcsillapítás nem megoldás. Az ízületi problémára a patikában recept nélkül is kaphatunk porcépítő készítményeket, amelyeket kúraszerűen érdemes szedni.

gyors ízületjavításhoz

Lábszárgörcs: Mi okozza, mit tehet ellene? Mi a teendő lábszárgörcs estén?

Fájdalom a csípőn a séta kezdetén

A lábszárgörcs többnyire a sportolók, a nők, a kismamák és az idősek problémája. Sokszor éjszaka alakul ki, és megzavarja a nyugodt alvást. Megfelelő mozdulatok Mielőtt nekikezdünk a kerti munkának, kicsit mozgassuk át végtagjainkat és nyújtsuk meg izmainkat úgy, mintha sportoláshoz melegítenénk be. Guggoljunk, ne hajoljunk, amikor nehezebb tárgyat emelünk fel vagy teszünk le a földre.

Emeléskor használjuk inkább a láb- és hasizmainkat. A felemelendő tárgyat tartsuk hatékony térdkezelések közelebb testünkhöz.

Ne csavarjuk ki testünket túlságosan. Ne egy-egy testrészünket forgassuk, hanem egész testünket egyszerre.

Ügyeljünk a tehermentesítésre, ha álló munkát végzünk. Álló munka esetén jó szolgálatot tehet egy kis zsámoly, amelyre hol a jobb, hol a bal lábunkat tehetjük fel, ezáltal némileg tehermentesíthetjük az ágyéki csigolyákat. A helyes emelési technika — széles terpesszel és a lábak közé helyezett súlyponttal — segít elkerülni a hátfájdalmakat. Lehetőség szerint soha ne hajoljunk előre nyújtott lábbal.

Kertészkedés ízületkímélő módon

Az ágyékcsigolyák tehermentesítése céljából tartsuk a hátunkat egyenesen. A gerincoszlop erős meghajlítása — például gyomláláskor vagy palántázásnál — az izomzat túlterhelését eredményezi. Hosszan tartó előre hajolás esetén egyik térdünk legyen mindig a talajon, és lehetőleg támaszkodjunk az egyik kezünkre.

ízületi gyógyszeres tabletták

Kíméljük magunkat! Osszuk be a feladatokat úgy, hogy ne erőltessük túl magunkat. Különösen az olyan munkákat osszuk be hosszabb időre, akár több napra vagy hétre, amelyek egy mozgássorra épülnek, így egyes tagjainkat, ízületeinket különösen terhelik.

Legyünk tekintettel erőlétünkre és korlátainkra. Sose mászkáljunk a kertben üres kézzel, használjunk ki minden alkalmat arra, hogy valamit a helyére vigyünk. Ne végezzünk egy fajta munkát túl sokáig, szünet nélkül. Pihenjünk vagy váltogassuk az elvégzendő feladatokat. Gyakran változtassunk testhelyzetet, és néha sétáljunk egyet. Ha fáradtak, vagy kimerültek vagyunk, fejezzük be a munkát. Hetente több alkalommal kertészkedni rövid ideig jobb, mint heti egyszer teljesen kimerülni benne.

A fűnyíró gyűjtőjének kiürítésekor a veszély a gerincoszlop meghajlításában és elfordításában rejlik.

Olvassa el is